Varför skaffa blogg?

Vad är det för mening med att ha en blogg? Varför har alla en blogg? Är det "inne" med egen blogg? Är man ute om man inte har någon?

Det var kanske några av de frågor som jag och andra frågade till just de som använde blogg, Varför?

Det kanske är så att alla som har en blogg anmvänder den av olika anledningar? Vissa ser det kanske som en dagbok där det är väldigt enkelt att skriva ner dagens intryck sina tankar, andra kanske vill se reaktionerna på sina åsikter, sin musik smak eller kanske är det någon som är otroligt duktig på och skriva och på detta sätt ser en liten liten chans att kanske någon betydelsefull människa av "misstag" ska se denna persons blogg och på så sätt har denna lilla obetydelsefulla människan nu blivit känd, berömd och miljonär.

Jag vet inte men jag vet bara vad jag själv tycker, att skriva är ett väldigt bra sätt att båda förmedla känslor oh upplevelser och även allt annat vi vill ha ur oss, även om våran egna åsikt kanske inte är att just det jag skriver i detta nu skall delas med 200 andra medans i andra fall, andra dagar och med andra omständigheter kanske vi, jag & även du vill att just 200 andra ska se vad du skriver, vad som finns i huvudet på författaren just då, kanske vill man visa sin uppskattning, skriva om en bra film, en bra bok eller kanske prata skit om hur illa det är att vissa politiker tjänar 65 000 kr / månad utan att behöva göra något.

Inte vet jag, kanske vet du. Men jag vet vad min avsikt är med detta, eller i ärlighetens namn har jag i skrivande stund inte en anning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0